Priser på rengøring og forskellige typer af rengøring i Esbjerg. Det er vigtigt at opveje tilbud rengøring esbjerg priser fra de forskellige rengøringsfirmaer. På den måde ved du, at du får arbejdskraft til en rimelig pris, og hus os en fordelagtig pris. Priserne for rengøring af huse afhænger af hustype, opgaverne du ønsker udført, samt hvor meget arbejde der er involveret i førnævnte.
Hvilke faktorer påvirker omkostningerne for rengøring af dit hus?
Her er de faktorer, som kan øge eller sænke prisen på det arbejde, du skal have udført:
- Der er forskel på, om det er en mindre opgave, der tager en time, eller en, der kan tage en hel dag
- Antallet af soveværelser
- Antallet af badeværelser
- Hvor mange m2 dit hjem er
- Hvor grundig rengøringen er (forvent at betale mere, hvis du har brug for en grundigere rengøring)
- Alt ekstra, der skal rengøres (som ovn, skabe, vinduer, tæpper)
- Om du selv står for udstyr
- Din lokation
- Hvor svært eller let det er at få adgang til og gennemføre arbejdet
- Hvor hurtigt du har brug for at få opgaven løst
- Om du har brug for rengøringen i en weekend eller på en hverdag
Den gennemsnitlige timepris for en rengøringshjælper afhænger af, om de er ansat (og deres arbejdsgiver dækker deres udgifter, skat mv.), eller om de er selvstændige.
Du vil sandsynligvis hyre din rengøringshjælp som entreprenør til at komme ind i dit hjem i et par timer en enkelt gang eller jævnligt hver uge eller lignende. Dette betyder, at rengøringshjælperne bliver nødt til at opkræve højere satser, fordi de dækker deres egne udgifter, herunder:
- Deres løn
- Skat
- Forsikring
- Rejseudgifter
- Rengøringsmidler
- Og mere!
Meget af tiden skal din rengøringsassistent opkræve dig dobbelt eller tredobbelt af standardprisen, for at dække omkostningerne forbundet med at drive deres egen virksomhed
Har jeg brug for at ansætte en rengøringshjælper?
Ikke alle ønsker eller har brug for en rengøringshjælp. Men her er to hovedårsager til, at du måske vælger at ansætte en:
- For at sikre dig, at du også har tid til dine fritidsaktiviteter
- For at få et ekstra par hænder til at hjælpe med at afslutte en stor eller vanskelig opgave (som eksempelvis en hovedrengøring i forbindelse med en udflytning)
Der er mange andre grunde til at ansætte en rengøringsassistent, men generelt vil det at ansætte en rengøringshjælp hjælpe dig med at få ordnet flere ting på kortere tid. Når du ser på det på den måde, hjælper det dig med at finde ud af, hvad din rengøringsassistent er værd at betale.
Hvad følger med i en standard rengøring?
Når du bestiller en rengøringshjælper til dit hus, tager en standardrengøring normalt omkring 2 timer (afhængigt af størrelsen på dit hjem) og inkluderer følgende tjenester:
- Støvsugning og trappevask
- Aftørring af alle møbler og synlige overflader
- Tømning af dine skraldespande
- Rengøring af dit brusebad, badekar og toilet
- Vask af snavset service i køkkenvasken
Opgaver, du kan give til din rengøringshjælper
Du behøver ikke at holde dig til standarden, hvis du har brug for ekstra hjælp rundt i huset. Andre opgaver, du muligvis beder din rengøringshjælper om at udføre, er:
- At tage ud af opvaskemaskinen
- Tørre mærker af dine vægge
- Støvsugning af spindelvæv fra loftet
- At skifte sengetøj
- Ordne vasketøjet
- At hænge op eller folde tøj
- At hente pakker
- Gøre ovn rent
- Rengøring at mikrobølgeovn
- Rengøring af køleskab og fryser
- Organisere dit klædeskab
Sådan opretter du din første rengøringsopgave
Klar til at oprette din første opgave? Det er super nemt.
Her er hvad du kan medtage i din beskrivelse af opgaven:
- Tid/dato og budget
- Beliggenhed
- Antal værelser/badeværelser og omtrentlige størrelser
- Type af rengøring
- Er det en dybdegående rengøring eller standard rengøring?
- Er opgaven sandsynligvis udfordrende eller tidskrævende?
- Er der rengøringsmidler og lignende til rådighed?
- Er der tale om en engangsopgave eller regelmæssig rengøring?
Jo mere info du inkluderer, jo nemmere bliver det for din rengøringshjælper at prissætte opgaven og give dig et passende tilbud.